vineri, 5 martie 2010

SNS - GEMA - Hand made

În luna ianuarie am primit un mail în care o mămică mă întreba dacă cunosc SNS-ul (Supplemental Nursing System), în română se traduce Sistem de Alimentare Suplimentară .
Cunoşteam varianta de la Medela, dar nu am avut niciodata nevoie de suplimentare cu lapte matern, aşa că nu am folosit.

Redau mai jos povestea:
"Fetiţa noastră nu s-a născut cu probleme şi nici nu a fost prematură, dar stătea cu orele la sân. La 10 zile de la naştere (după spusele pediatrului) trebuia să aibă greutatea de la naştere, dar ea nu avea. Pediatrul mi-a recomandat să-i dau lapte praf, pentru că nu creşte fetiţa, nu se satură şi o flămânzesc. Noi, nici in ruptul capului, nu am vrut să-i dăm lapte praf - am auzit şi multe experienţe ale unor prietene care după ce au dat lapte praf bebeluşul a lăsat sânul - şi nu doream să o privăm de dreptul ei, laptele matern.

Înainte să nasc am fost la un curs de alăptare şi printre alte sisteme era şi SNS-ul.

Am încercat să-i dăm lapte cu cana, cu seringa, cu linguriţa (chinuială mare cu toate), dupa ce îi dădeam 60-70 ml dormea fata noastră şi 2 ore fără ţiţi. Auzisem de SNS, dar nu ştiam cum se foloseşte, de unde se poate cumpăra un sistem de genul acela, iar d-na doctor consultant în lactaţie Marta Mureşan nu era disponibilă. Ne-am mai chinuit un pic, iar după o lună am reuşit să ne întalnim cu d-na doctor şi ne-a recomandat să folosim SNS-ul care costa 200 ron (cumpărat de pe internet). Erau, şi sunt, bani mulţi, iar soţul s-a gândit să facem noi un asemenea sistem de alimentare, să fie disponibil pentru toate mămicile doritoare să alăpteze şi care întâmpină dificultăţi, fără să dea o căruţă de bani. Am facut rost de cele necesare şi am început ansamblarea.

I-am dat lapte matern cu SNS-ul timp de o lună, cam de 2 ori pe zi şi neapărat seara (când era prea obosită să mai sugă) şi, apoi, am rărit alimentarea cu SNS-ul doar seara, a urmat o seară da, o seară nu, pănă l-am eliminat de tot. Apoi a ştiut singură să sugă fără ajutor. Acum ne bucurăm că a trecut atât timp şi încă laptele matern din sâni e masa favorită.
Nici un cadou nu e mai preţios ca laptele de mamă."
Geta

Mămica a fost extrem de drăguţă şi s-a gândit şi la alte mame care au dificultăţi în alăptare, doresc să evite utilizarea biberonului, şi mi-a trimis şi descrierea SNS-ului inventat de ea si soţul ei. O găsiţi postată pe forumul laptematern.ro
Mii de mulţumiri! Ingenioasă şi ieftină soluţie!

4 comentarii:

  1. super tare. nu stiam ca exista asa ceva...

    RăspundețiȘtergere
  2. Tot respectul pentru Geta. Cu mai multe mamici ca ea s-ar face primavara :-)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Am ramas tare placut impresionata de povestea asta. Iata in sfarsit si un final fericit.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am observat ca pentru relactatie se recomanda sistemul de nutritie suplimentar SNS de la Medela
    Il puteti vedea aici http://www.pompasan.ro/produs/1056-Medela-SNS-Sistem-Nutritie-Suplimentar
    are descriere si un video despre cum se foloseste

    RăspundețiȘtergere