miercuri, 28 aprilie 2010

Laptele matern luptă cu cancerul

Laptele matern a fost mult timp considerat ca fiind cea mai bună sursă de hrană pentru copii. Cercetătorii suedezi au descoperit o substanţă în laptele matern care poate ajuta la distrugerea celulelor canceroase.

Într-un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Goteborg din Suedia şi Universitatea din Lund, pacienţii cu cancer la vezica urinară au fost trataţi cu această substanţă, cunoscută sub numele de HAMLET (alfa-lactalbumină umană cu efect letal pentru celulele tumorale).
Cercetatorii au consemnat într-un jurnal online o prezentare “PLoS One” dovada că pacienţii au expulzat celule canceroase moarte prin urină după fiecare tratament.

HAMLET s-a dovedit a fi eficace pentru a ucide 40 de tipuri diferite de celule canceroase în cadrul studiilor de laborator, acest lucru fiind primul succes al omului, au scris cercetătorii.
În articolul lor "HAMLET interacţionează cu membranele lipidice şi perturbă structura şi integritatea lor", Ann-Kristin Mossberg şi colegii ei au detaliat interacţiunea dintre HAMLET şi celulele canceroase.
"HAMLET modifică morfologia membranei celulei canceroase şi compromite integritatea acesteia, sugerând că perturbatiile membranei ar putea fi un prim pas în inducerea morţii celulei ", scriu autorii.
Utilizarea HAMLET în tratarea cancerului va depinde de capacitatea cercetătorilor de a converti substanţa sub forma unui medicament.
Alăptarea este recunoscută pe scară largă de către profesioniştii din domeniul sănătăţii ca cel mai bun mod de a hrăni bebeluşii. Laptele matern protejează copiii de boli şi infecţii, ajută la dezvoltarea vederii, vorbirii şi inteligenţei, oferă copiilor anticorpi împotriva bolilor.

Sursa: http://www.motherandbaby.com.au/ContentItem.aspx?ContentID=1693

Articol tradus la sugestia Alineidownunder
Multumesc, Alina!

8 comentarii:

  1. tu l-ai tradus oentru medlife? Wow ce fain!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. nu stiu de ce nu apare comentariul de ieri. stiu ca tu, rox, nu le stergi.
    daca s-ar crea pastila-minune din laptele matern nu m-ar mira de loc.
    eu as exploata si acizii grasi in bolile neurale. sau substantele antiinflamatoare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Rox l-am copiat si pe blogul meu aproape imediat dupa aparitie pentru ca mi-a placut de cand l-am descoperit. Am dat sursa si acum vad ca e al tau si am pus imediat si blogul tau ca sursa.

    E ok? Vrei sa sterg postarea sau sa directionez direct catre articolul tau de aici prinptr-un fragment - cum fac de exemplu cu cele pentru dietetik ? Sper ca nu te-am deranjat!

    RăspundețiȘtergere
  4. Brish, nu am nici o legatura!
    Ralus, nu stiu de ce nu se vede acel comentariu. Imi pare rau!
    Zoozie, sursele noastre sunt diferite.
    Nu ma deranjeaza cu absolut nimic faptul ca traduci si scrii despre alaptare (ar fi culmea!) cu cat mai multe, cu atat mai bine!
    Lasa-l asa cum era.... ca era excelent.
    Eu tot astept un raspuns de la tine: o permisiune de a prelua unele postari de pe blogul tau pt a le publica pe site-ul meu laptematern.ro, pe care ti-am cerut-o cu mult timp in urma. Te rooog!

    RăspundețiȘtergere
  5. Pai iti raspubnnsesem inca de atunci, nu stiu de ce nu ai vazut. Poti prelua absolut orice, oricand de la mine. E nevoie de ceva scris pe mail?

    RăspundețiȘtergere
  6. scuze pentru typos, a abuzat Anda tastatura

    RăspundețiȘtergere
  7. incredibil.

    ma intreb insa acum daca ar ajuta-o intr-un fel pe mama mea care a fost operata de cancer la san daca va bea lapte de la mine?!

    RăspundețiȘtergere
  8. Emese, poate acest articol iti ofera un raspuns:
    http://atasatlasanulmamei.blogspot.com/2009/07/laptele-matern-in-lupta-cu-cancerul.html

    RăspundețiȘtergere