luni, 1 noiembrie 2010

Consolidarea relaţiei cu bebeluşul

Contactul piele pe piele

Reprezintă o metodă de îngrijire pentru nou-născuţi ce implică punerea copilului pe pieptul mamei. Prin contact cu corpul copilului, mama stimulează căldura şi mediul prenatal. Deşi beneficiile contactului piele pe piele, atât pentru sugarii prematuri, cât şi pentru cei născuţi la termen au fost intens cercetate mai puţină atenţie a fost acordată efectelor asupra mamei şi a relaţiei în curs de dezvoltare, mamă-copil.

Image and video hosting by TinyPic

O echipă multidisciplinară de cercetători şi practicieni din Nova Scotia, Canada, a efectuat un studiu pentru a analiza impactul contactului mamă-copil, piele pe piele, asupra relaţiei în curs de dezvoltare mamă-copil. DVD-ul, "Consolidarea relaţiei cu bebeluşul: Ghidul părinţilor" şi " Îmbunătăţirea relaţiei cu bebeluşul: rezultatele studiului asupra contactului piele pe piele", a evidenţiat rezultatele acestui studiu împreună cu experienţele mamelor şi taţilor despre îngrijirea copiilor.

DVD-urile şi ghidul de însoţire au fost create pentru părinţi şi proaspeţii părinţi, precum şi pentru specialiştii în îngrijire perinatală care sprijină şi au grijă de ei în această perioadă importantă.

Acest link vă permite să vizionaţi 2 filme, e necesară salvarea lor pe pc-ul personal, despre contactul piele pe piele şi rolul lui în relaţia mamă-copil, precum şi ghidul ce însoţeşte dvd-urile.

Vizionare plăcută!

Un comentariu:

  1. Eu am testat la al doilea copil aceasta terapie frumoasa:)Astfel am tratat cu succes colicile si toate problemele de inceput de drum.Si totodata,am observat in primele zile ca atunci cand o asezam pe burta mea,avea instinctul acela de "crawling".Alaptarea si acest "masaj" facut de ea pe burta mea,m-au ajutat sa am contractii si sa elimin lohiile.Nu am luat niciuna din fiolele de ergomet primite in maternitate.La 6 saptamani de la nastere,la ecografie,uterul meu arata perfect(putin marit,fapt normal dupa 2 sarcini).In concluzie, mi-am revenit mai repede si mai bine a doua oara,incontestabil si datorita alaptarii si contactului aproape permanent dintre mine si copil.Starea mea de spirit a fost extraordinara!
    E trist ca in multe maternitati,inclusiv cea la care am nascut,bebelusul nu este incredintat mamei imediat dupa nastere,nu ii este pus pe piept.Eu una a trebuit sa ma lupt cu asistentele de la neonato ca sa imi lase copilul cu mine in camera.A fost un copil dismatur,cu o greutate putin sub medie si cu risc de infectie materno-fetal care a fost infirmat intre timp,dar perfect sanatoasa in rest.

    RăspundețiȘtergere