miercuri, 11 martie 2009

Sling.ro

Imi place la nebunie slingul nostru! Si imi e si mai drag cand ma gandesc ca ni l-au cumparat prieteni care ne lipsesc tare mult, aflati departe! Mi-as fi dorit sa-l descopar mai devreme, dar cum majoritatea lucrurilor care ajuta la dezvoltarea emotionala a copilului trec cu greu de prejudecatile si mentalitatea multor romani, informatia a ajuns tarziu la mine.Dar si asa m-am bucurat ca am beneficiat de el, chiar si pentru scurt timp!Si cum Darie e un copil atasat de mine si de tatal lui, cum ii place sa ne simta aproape, sa fim in contact direct continuu nu a avut nici o problema in acceptarea sling-ului – o banala bucata de material colorat ale carui capete sunt unite de un inel zdravan si in care copilul poate fi purtat, leganat exact ca in burtica mamei.
Era inainte cu ceva timp de aniversarea primului an de viata a lui Darie.Si mi-l aduc aminte: carliontat, vesnic agatat cu mainile de gatul meu, cu funduletul asezat pe soldul meu si cu piciorushele in pozitia broastei.Gateam cu o mana, spalam cu o mana, intindeam rufe cu o mana, iar cu cealalta il sustineam. Spatele meu sufera de scifoscolioza, iar greutatea lui Darie ma apasa pe mijloc, amplificand durerea.Asa ca eram atat de incantata si de mandra ca noi si copilul nostru aveam sling. Pe atunci nu ii stiam nici macar jumatate din beneficiile pe care le poate aduce.
Unul dintre ele este acela ca poti alapta in timp ce copilul este purtat in sling. In parcuri, am intalnit deseori mame pudice, care in timp ce isi alaptau pruncul isi rugau insotitorul sa tina o paturica astfel incat sa fie acoperiti pentru ca cei din jur sa nu observe cum isi hraneste copilul la san. Un sling te poate ajuta sa-ti tii copilul la san astfel incat cei care privesc doar sa intuiasca ce face, fara a vedea nimic, iar mama se va simti mai in siguranta in realizarea acestui act intim si mai putin vulnerabila. Copilul se pozitioneaza cu capul in directia opusa inelelor. Corpul trebuie sa fie in pozitie orizontala in sling, capul fiind sustinut de partile laterale ale sling-ului. Inaltimea se regleaza tragand de capatul ramas liber care trece prin inel.
Alt beneficiu este acela ca mama poate invata mai repede semnalele pentru a raspunde nevoilor copilului.
Am putut sa ma bucur la nunti si botezuri ca am dansat cu copilul in sling si ca nu a stat acasa, lipsit de prezenta noastra, atat de necesara, la orice ora.
Toate treburile casnice nu au mai fost atat de stresante, nu s-au mai realizat doar cu una din mainile mele, ci cu copilul in sling, in contact continuu, in siguranta, nu lasat in pat sau in tarc.
A venit un moment in dezvoltarea lui Darie cand simtea nevoia acuta de prezenta tatalui. Si atunci Serban l-a purtat in sling, mai ales in week-end, in momentele lor.
Sling-ul poate fi folosit si pe post de leagan sau intaritor de muschi. Luati exemplu:


Si de ce sa nu folosesc un sling cand ne aduce numai lucruri pozitive, mie si copilului meu? Ca e purtat de oameni ai triburilor, de rromi, ca e o carpa si indica saracie, ca imi chinui copilul, ca il invat in brate, ca va fi mamos si alte astfel de prejudecati auzite de la oameni ignoranti, devin lipsite de semnificatie, bune de ignorat si intampinate cu zambetul pe buze.
Atat timp cat copilul meu e multumit nimic altceva nu mai conteaza!
Beneficii ar mai fi! Doar v-am provocat! Va las sa va delectati cu un site care mie imi e tare drag pentru ca este ideea unei bune prietene, Diana, mami de David.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu