sâmbătă, 9 octombrie 2010

Purtaţi, alăptaţi, răsfăţaţi, frumoşi

....cam aşa aş descrie copiii prezenţi la sărbătoarea purtării copiilor! Mămici preocupate, tătici răbdători, bunici simpatice, gazda minunată au făcut schimb de impresii în ale purtatului în sling, wrap, manduca, mei-tai, în braţe.
Cristina Marin, organizatoarea evenimentului, ne-a primit cu drag, iar de emoţie ne-a încurcat simpatic numele celor ce urmau să ţină discursuri. Ra, cea cu scutece refolosibile, avea teribila plăcere de a umple un pahar cu apă şi de a ni-l oferi pentru a fi băut pe loc. Cred că golise un bidon deja, după care "a atentat" la sticla de apa a lui Darie, împreună cu Ada, pruncuţa lui Zoozie - demenţiale!
Ramona Roşu, fizio-kinetoterapeut ne-a vorbit despre corpul bebeluşului, poziţia lui în burtica mamei şi poziţia normală în care stă bebeluşul dupa ce iese din burtică - în nici un caz întins orizontal pe un pat cât mai tare, cum purtarea copiilor poate rezolva displazia de şold.

Claudia Necula, psiholog, ne-a readus în atenţie crearea ataşamentului mamă-copil prin contactul constant dintre ei.

Iar eu am vorbit despre alăptare şi purtare în braţe.

În rest, mămici dragi, copiii ce cresc de la o zi la alta, ieri îi ştiam bebeluşi, azi îi văd mergând, dar cel mai mult îmi plac atunci când îi văd cum se agaţă de sânul mamelor cu mânuţele lor mici şi trag de bluză sau cer insistent sau caută singuri, iar când dau de miraculosul lichid le citeşti pe chip liniştea şi satisfacţia! Inegalabil!

Aniela Petreanu, ca de obicei, alături de noi în susţinerea alăptării, cu adorabilul Carol şi cu soţul ei - mi se pare un tip.......super: poartă o pălărie la mai toate întâlnirile, tatuaje multe - am încercat eu dintr-o privire să le studiez dar nu am reuşit, alpinist şi un tată dornic să ştie cât mai multe despre crescutul copiilor!

Andreea Doinea, o proaspătă mămica simpatică foc şi pe care eu o admir pentru tenacitatea de care dă dovadă în a da piept cu cei apropiaţi şi a încerca să nu pună în aplicare sfaturile învechite, alăptează cu răbdare o prea scumpă fetiţă. Îi urez succes!

Zoozie tunsă şi pieptănată proaspăt (na' ...."invidioşilor" din evz că ştim să mergem şi la coafor!) - îi vine excelent - a venit cu familia, inclusiv cu soacra. Iar soţul ei a făcut un gest de apreciat: s-a reântors acasă pentru a lua laptele matern muls de Zoozie pentru Harry, minunea Didinuskăi.

Didinuska, draga mea, jos pălăria!Mă înclin în faţa ta! Femeia aceasta are o voinţă şi o ambiţie ieşită din comun: vrea să relacteze! Şi îi reuşeste de minune! Şi cu SNS-ul agăţat şi cu Harry tot timpul în braţe şi la sân...numa'- numa'de-ar realiza o producţie lactată care să-i satisfacă copilul conform nevoii lui! Singura ei problemă a rămas că Harry nu doreşte să sugă din sânul afectat (ea a avut o incizie pe sânul stâng!). Dar sunt sigură că vor reuşi! Mulţumesc mamelor ce au ajutat-o hrănindu-i copilul la pieptul lor! Un gest de mare fineţe şi altruism!

Iar marea mea surpriză au fost Mihaela şi Anastasia conduse de tăticul Anastasiei (mulţumesc pentru că aşa am putut să le cunosc şi fizic, nu numai virtual!). Mihaela este o mamă ce s-a oferit voluntar, pe e-mail, să mă ajute în traducerile realizate. Nu ştiu dacă aţi observat, dar am postat câteva traduceri ale ei. Munca intensă o are pentru site-ul La Leche League România, iar eu apreciez gestul ei (şi nu numai eu!). Anastasia e alăptată de peste 10 luni!
Muţumesc, Mihaela!

Codruţa este o viitoare mămică şi cumnata mea. Are o mare dorinţă de a se informa atât despre sarcină, cât şi despre alăptare. Dacă aţi născut în apă şi doriţi să îi împărtăşiţi din experienţa voastră lăsaţi un comentariu, nu strică!

MariaMirabela ne-a povestit despre cum vor începe noua lor viaţă, despre temerile ei şi cum va aborda. Iar Degeţica atunci când a intrat în sală avea pe buze un zâmbet larg ce a stârnit alte zâmbete pe toate chipurile prezente. Draga de ea....e minunată! Şi alăptată!

Au mai fost şi alte mămici drăguţe pe care nu le cunosc, dar le mulţumim pentru prezenţă!

Fotografiile nu pot fi reproduse decât cu acordul autoarei.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

7 comentarii:

  1. Multumim ca ai fost acolo, Rox, imi face asa de bine sa vorbesc cu tine, mereu imi dai cate un sfat bun. Si iti multumesc ca ne-ai mentionat in articol! Eu ma simt asa de bine dupa ce particip la o intalnire din asta, acumulez atata energie pozitiva si vin acasa asa de bine dispusa ca as fi in stare sa particip si saptamanal la ele.

    O mare rugaminte am: scrie-mi, te rog, cum se numeste cartea despre care am vorbit si cartea pe care mi-a recomandat-o cumnata ta. Vreau sa le cumpar cat mai repede.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce poze frumoase, Rox. Multumim de vizita.
    Inca o data scuze pentru fastaceala mea de la inceput.

    RăspundețiȘtergere
  3. @MariaMirabela: Thomas Gordon - "Manualul parintilor eficace" - http://www.tritonic.ro/isbn-978-973-733-251-6.htm
    Aletha Solter -"Bebelusul meu intelege tot", http://www.librarie-virtuala.ro/product_info.php?products_id=914
    @Adelle, am tras o portie de ras!Ai fost mortala!

    RăspundețiȘtergere
  4. imi pare rau ca nu am gasit acest blog mai demult! imi place ce vad aici!
    bravo fetelor!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc, Rox, le-am comandat pe amandoua.

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim17/10/10

    Ma bucur ca prin exemplul vostru incurajati mamele sa alapteze.Eu am 5 copii si i-am alaptat pe toti pana in jurul varstei de un an (sunt de varste apropiate)si i-am purtat in brate(recent mi-am cumparat un sling).VREAU SA VA SPUN CA IN ACEASTA PERIOADA NU AM AVUT PROBLEME CU DINTII NICI CU DURERILE DE SPATE.De asemenea am tinut posturile ortodoxe si nu am constatat scaderea lactatiei nici colici datorate alimentatiei vegetariene(inclusiv salate de cruditati).Pestele marin marunt este un aliment care creste secretia lactata-verificat.

    RăspundețiȘtergere